Kako razširjen je digitalni marketing v Sloveniji?

5 Comments

Sem začel raziskovati obseg digitalnega marketinga v Sloveniji in se med brskanjem spomnim, da bo pristneje, če naredim raziskavo pri dejanskih uporabnikih.

Tako sem v našo skupnost poslal anketo v kateri me je zanimal njihov nakupni proces.

Kako ljudje iščemo in kupujemo storitve ali izdelke?

Kako poiščete fizioterapevta ali vodovodarja? Vas špika v kolenu, se vam sesuva računalnik, je potrebno kupiti nove smuči, telefon…? Kje poiščete informacije?

Zanimalo me je, kakšen je nakupni proces povprečnega potrošnika. Najprej klic prijatelju, objava na Fb ali kar direktno iskanje na Googlu, sledi potem raziskovanje ali kar nakup, najprej v trgovino in potem na splet, primerjava 5 mojstrov ali ne, vplivajo kaj mnenja drugih ipd.?

Pa sem poslal anketo.

Kakšni so rezultati ankete?

V bistvu pričakovani. 96% anketirancev je nekje v prodajnem procesu vključilo splet.

nakupni proces in digitalni marketing

Nakupni proces in digitalni marketing. Klikni tukaj za PDF prenos infografike

V prvi korak je 70% ljudi vključilo raziskovanje po spletu, 23 % jih povpraša prijatelja, 6 % pa jih gre kar v trgovino.

Do drugega koraka pa je že 91 % ljudi v prodajni proces vključilo splet.

Ali, da povzamem drugače:

[easy-tweet tweet=”Če vas ni na spletu imate zgolj 9% možnosti, da vas najdejo nove stranke.” user=”rstrmsek” hashtags=”#nakupni process #digitalni marketing”]

In do zaključka nakupa je bil splet prisoten pri 96 % ljudeh.

Nakupni proces se je nekoliko spremenil.

Kako izgleda nakupni proces?

Ko ga razčlenim po fazah izgleda takole:

• Definiranje oziroma zaznavanje potrebe (to lahko vzpodbudi dejanska težava ali pa oglas, ki nas spomni na noviteto)
• Raziskovanje, študiranje produktov ali iskanje izvajalcev (Izkušnje prijateljev, google, forumi, tuje spletne prodajalne, trgovina)
• Primerjava in cenovno rangiranje
• Nakup

Postavil sem še dodatno vprašanje:

Kaj je bilo tisto zadnje, kar je sprožilo nakup ali izbiro?

1. Mnenja drugih ali dobra predhodna izkušnja 37 %.
2. Cena 30 %.
3. Strokovnost, kvaliteta, vtis 20 %.
4. Odzivnost 4%.
5. Ni definirano 9 %.

Kaj ta podatek pove?

Največji učinek boste dosegli s priporočilom drugih ali, če ste že stalni izvajalec.

Ljudje, ki rešujejo določen problem ali nakupujejo se dokazano odpravijo na Google vsaj v enem koraku.

Zakaj nakupujejo s pomočjo Googla?
Ker dosežejo širok krog ljudi naenkrat in več različnih priporočil, na podlagi katerih se potem lažje odločijo.

Kakšen je vpliv digitalnega marketinga na nakupni proces?

Z brskanjem po spletu ljudje iščejo informacije in se ustavijo tam, kjer jih bodo dobili. Če je vaš marketing na to pripravljen, bodo našli vas. Kanalov pa je ogromno. Lahko vas najdejo preko spletnega iskalnika, socialnih omrežij, raznih blogov, na forumih, Youtubu…

Bolj kot ste prisotni, lažje vas bo najti in več zaupanja boste poželi. Seveda govorim o prisotnosti, ki podaja uporabnikom koristne informacije. S tem ustvarite občutek strokovnjaka.

Ko bodo v vas prepoznali strokovnjaka in vam zaupali, bodo tudi kupili.

[easy-tweet tweet=”Nič vam ne pomaga, če ste najboljši na svetu, če nihče za to ne ve.” user=”rstrmsek” hashtags=”digitalni marketing”]

Zato morate za promocijo poskrbeti sami.

Osnovna naloga je tako pripraviti vaše spletne kanale na način, da vas ljudje najdejo, hkrati pa ponuditi vsebino, ki jim bo predstavljala neko vrednost. Kako se tega lotiti pa kdaj drugič.

Bonus:

Prenesite infografiko v PDF obliki. Klikni tukaj za prenos.

 

Prodajni strateg, ki razvija sisteme za avtomatsko pridobivanje strank, pospeševanje prodaje in dominiranje na spletu.

Komentar

5 Comments
  1. Pingback: Kako Facebook oglaševanje prilagoditi prodajnemu ciklu?

  2. Reply

    Google je za tovrsten način odločanja s pomočjo spleta in za trenutek, ko se kupec odloči za nek produkt, skoval celo svoj termin – Zero Moment of Truth (ZMOT).

    Sodeč po njihovi raziskavi, opravljeni v ZDA, naj bi se kar 88% kupcev po nasvet najprej odpravilo na splet. Kar dobro ujemanje s tvojimi številkami. 🙂

    • Reply

      Po statistiki SURS-a ima dostop do spleta 78 % slovenskih gospodinjstev. (v prvem četrtletju 2015).

      Pa bi rekel, da ni malo penzionistov, babic skratka oseb, za katere bi predvideval, da ne uporabljajo interneta. Sem na prvi korak pomislil, da statistika ne ustreza.

      Ampak vseeno, imajo sinove, vnuke, ki urejajo marsikatere reči za njih. It ti se odpravijo na splet po mojstra ali pa po nov TV. Nekateri pa tudi sami uporabljajo net. Recimo moja mama komajda spiše sms, vendar hladilnik pa sem vseeno jaz nabavil posredno preko spleta.

    • marjeta
    • January 18, 2016
    Reply

    Dober prispevek, enostaven in prepričljiv.

O meni in Blogu

Roman Strmsek Moj fokus je pomagati podjetnikom doseči vrhunske in merljive rezultate na prodajnih področjih.

Želite več koristnih nasvetov? Prijavite se na novice!

Polja označena z * so obvezna.

Več z našega bloga

Poglej vse objave