Primerjava med digitalnim marketingom in tradicionalnim
Ok. Če želim primerjati dva pojma moram najprej razložiti, kaj vsak zase predstavlja.
Nekaj sem o tem pisal že v prejšnjem blogu, ki ga najdete tukaj: Digitalni marketing, malo podrobneje pa razčlenim spodaj.
Katere aktivnosti zajema digitalni marketing?
Pod digitalni marketing si predstavljam vse aktivnosti v “modernem” digitalnem svetu, ki omogočajo obojestransko komunikacijo. Na grobo pa jih delim na:
- Brezplačni in
- plačljivi del.
Kaj predstavlja brezplačni del?
Z brezplačno mislim predvsem, da vam je omogočeno pridobivati nove stranke med organskimi zadetki. Torej, da vas nekdo najde ni potrebno za to direktno plačati, temveč zadostuje že vaša vsebina in prisotnost na spletu.
Primer na sliki spodaj prikazuje, kje se pojavljajo organski in plačljivi zadetki v iskalnikih:
Katere aktivnosti in platforme omogočajo brezplačno promocijo?
Na spletu je tega ogromno. Nekatere bolj, druge manj atraktivne. Včasih že lokacija pogojuje kateri kanal je bolj popularen. Nekaj jih je naštetih spodaj:
- Spletna stran.
- Email marketing.
- Marketing na socialnih omrežjih.
- Webinarji.
- Vsebinski marketing.
- E-knjige.
- Blogi.
- Forumi.
- Optimiziranje vsebin za pozicioniranje na tržišču.
- Optimizacija spletnih strani (SEO). Za izboljšanje pozicij v iskalnikih, npr. Google, Bing…
- Optimizacija socialnih omrežij.
Seveda vam bo vzelo nekaj svojega časa ali pa vložka, da jih pripravite, vendar imejte v mislih, da ustvarjate prodajalca, ki bo delal za vas 24h/dan.
Kaj pa predstavlja plačljivi del aktivnosti na spletu?
Ti vam pomagajo biti vidni, četudi vaši kanali še niso najbolje dodelani in optimizirani. Vaša promocija se pojavlja v obliki oglasov na različnih kanalih v socialnih omrežjih, Youtub-u, raznih tujih portalih in spletnih straneh, v iskalnikih, email odjemalcih…
Bistveno pa je, da se za za prikaz ali klik na oglas obračuna določen znesek. Nekaj jih navajam spodaj:
- Facebook oglaševanja.
- Razne oblike Adwords oglaševanja.
- Youtube oglasi.
- Linkedin, Twiter oglasi…
- Optimizacije za spletni marketing (SEM). Podobno kot SEO vendar s poudarkom na izboljšanju pozicij plačljivih aktivnosti (oglasi)…
Katere aktivnosti zajema tradicionalni marketing?
Pri tradicionalnem marketingu so brezplačne možnosti dokaj skope. Pomislim edino na tiskanje in raznašanje letakov v nabiralnike. Ali pa reklama od ust do ust. Če želim doseči recimo 10.000 ljudi bo le to, kar malo trajalo.
Pod plačljive pa spadajo:
- TV
- Časopisi, revije
- Radio
No in nekaj od teh aktivnosti bom primerjal med seboj. Že po zgornjem opisu, pa pridem do bistvene lastnosti:
Primer, primer…
Koliko stane oglaševanje v časopisih, revijah?
Preko tiskanih medijev lahko recimo pišete v Delu, ki imajo za časopis veliko naklado. In ta je okoli 43.000 izvodov.
Ena stran v časopisu Delo vas bo stala od 8.000-9000 €. Ali polovička strani od 5.800 – 6.900 €. Vir: Cenik oglaševanja Delo.
Ne rečem, da potrebujete celotno stran, vendar vsaj polovička pa je potrebna, če želite vzpodbuditi neko pozornost.
Kaj boste za to dobili?
Širok spekter ljudi
Vaš članek bo dosegel izredno široko publiko, ki po večini nima direktne povezave z vašim produktom. Streljate torej vse povprek in upate, da se nekdo ujame v vaše lovke.
Zgolj eno možnost
Možnost imate zgolj eno, kajti jutri pride že nov izvod časopisa in vaših 8.000 eur bo romalo na kup s starimi časopisi.
Koliko stane oglaševanje na TV?
Druga sfera so oglaševanja na televiziji. Oglas vas bo tu stal od cca 1 €/s pa do 150 €/s. Ob posebnih programih pa tudi krepko več.
Temu je potrebno dodati še čas, ki je potreben, da poslušalcem oglas pride v zavest. Recimo, če tik pred poročili zakupite najboljši termin in predvajate svoj oglas zgolj enkrat, potem ste vrgli denar skozi okno. Učinek bo ničen.
Potrebno je oglas posredovati na daljši rok. Recimo vsaj en mesec, da lahko pričakujete neke rezultate. Najboljši učinek pa boste dosegli s stalno prisotnostjo.
Primer, primer…
30s oglas na PopTv v času pred poročili po ceniku stane 4.500 € + oglas je potrebno še narediti. Vir: Cenik oglaševanja PopTv.
Kaj boste s tem dobili?
Vaša glavna naloga je, da nezainteresiranega gledalca v pol minute prepričate, da vas bo poklical, poslal sporočilo ali storil korak bližje k vam. Kakšna je vaša možnost za uspeh? Meni se sliši bolj na loterijo. Če danes ni uspelo, lahko jutri investirate novih 4.500 € in poizkusite znova 😉
In zopet ciljate izredno širok spekter ljudi ter imate zgolj eno možnost.
Kaj pa oglaševanje na radiu?
Moje razmišljanje ob zakupu spodnjega paketa oglaševanja na radiu…
Torej, za 5.400 € dobim 60 objav po 20 s. Glede na ponudbo se 24 x pojavi na dveh programih in 12 x v ekskluzivi. Termini so “najbolj” poslušani. In oglas se lahko pojavi kadarkoli od 5.30.-9.00. Vir: Cenik oglaševanja RTV.
Če povzamem paket, kaj dobim?
Naslednjih 24 dni se bo moj 20s oglas enkrat odvrtel na dveh programih. Zgolj 1x v celem dnevu! Od 86.400s v dnevu iščem ljudi, ki bodo ravno za mojih 20s slave skoncentrirano poslušali radio. Noro! Hkrati pa upam, da ne ob 5.30, ker drugače oglasa tudi sam ne bom slišal.
Če malo pomislim, kako zavzeto poslušamo oglase, potem mi kaj malo vrednosti pusti tovrstno oglaševanje. Hkrati pa streljam na celotno, široko populacijo, ki mi najverjetneje v 97% ne ustreza.
Si zapišete kontaktne podatke iz oglasov?
In kaj se zgodi, po oglasu v časopisu, TV ali radiu? Si takoj zapišete kontakt, spletno stran ipd.? Če ne, potem je sled hitro izgubljena. Nekaj se v podzavesti spomnite, ne veste pa v katerem časopisu. Prav tako pa težko prikličete nazaj nek oglas iz radia ali TV.
Zaključek:
Kako pa je z digitalnim marketingom?
Katere so bistvene prednosti digitalnega marketinga?
Digitalni marketing deluje veliko bolj premišljeno. Spodaj bom kar opisal nekaj bistvenih prednosti.
1. Trajnost objave
Prva prednost je, da vaše aktivnosti ostanejo trajno vidne. Ko boste postavili spletno stran bo stalno med zadetki, ko boste postavili Youtube, Linkedin, Facebook profil, bo stalno med zadetki. Ko boste objavili blog, vam bo trajno prinašal obiskovalce. In bolj, kot boste izpopolnjevali koristno vsebino, višje boste rangirali v iskalnikih. Za to vam ni potrebno ničesar plačati.
2. Izbira idealnih strank
Izbirate lahko svojo publiko. Aja? Seveda.
S svojim stilom pisanja, oblikovanja, slikami, lahko nagovarjate ljudi, ki iščejo najcenejšo ponudbo ali pa tiste, ki iščejo prestiž. Od vas je odvisno. Resno. Lahko se odločite, kakšne stranke želite imeti.
3. Ciljana publika
Dobili boste že prečiščeno publiko oziroma zainteresirane obiskovalce.
Torej tiste, ki iščejo rešitev na specifičen problem. Iskalniki namreč ponudijo le najbolj relevantne spletne strani za določen iskalni izraz. Torej nekdo, ki je prišel na vašo spletno stran preko iskalnika, je v bistvu zainteresirani obiskovalec. Če mu boste ustvarili občutek zaupanja, pa bo postal tudi kupec.
4. Neposredne možnosti kontakta
Ko je enkrat obiskovalec na vaši spletni strani, pa ima več možnosti, da vzpostavi stik z vami.
Lahko vas pokliče preko posredovanega telefona, izpolni kontaktni obrazec, pošlje e-sporočilo, lahko pa ga malo vzpodbudite in mu ponudite koristno vsebino, kot so: razni priročniki, seznami, programi, analize, testi, strategije, vzorci… Nekaj, kar si lahko prenese le, da mora pri tem pustiti kontakt.
Lahko si celo z enim klikom shrani vašo stran, se poveže preko socialnih omrežij ali pa posreduje vašo idejo znancu.
Tako dobite zainteresiranega obiskovalca, ki se mu lahko v nadaljevanju bolj osebno predstavite in vzpostavite stik ali občutek strokovnjaka, na katerega se lahko zanese.
5. Remarketing
Četudi obiskovalec ni z obiskom nič kupil, še ne pomeni, da ste ga izgubili. Razumljivo je namreč, da prodaja ne gre na prvo žogo, temveč preko informiranja in uskladitve pričakovanj z vašo rešitvijo. Lahko, da je obiskovalca kaj zmotilo, je moral oditi, dobil email, klic ali pa še ni v nakupni fazi in kar naenkrat je iz vašega toka.
Obstajajo tehnike, s katerimi takšne obiskovalce ponovno spomnite nase. Lahko ustvarite oglase z neko dodatno koristno vsebino, popustom, novo ponudbo in jih zopet pritegnete takoj ali pa čez čas.
6. Testiranje produkta
Vaš produkt lahko testirate že za 1 €/dan. Tudi, če nimate spletne strani in tudi, če nimate končanega produkta! (Mimogrede… za produkt smatram vašo idejo, proizvod, projekt ali storitev.) To v klasičnem marketingu enostavno ni možno. Digitalni pa vam ponuja kar nekaj različnih pristopov, da preverite zanimanje za vašo idejo.
7. Brez globalnih omejitev:
Imate globalni produkt? No, tu ste padli na plodna tla. Noben drug medij ne omogoča tako enostavnega in cenovno ugodnega dostopa do več miljardne populacije. Pika.
8. Merjenje
Merljivost je ena glavnih prednosti digitalnega marketinga. Natanko lahko spremljate, kaj vam prinaša določena kampanja, kje so luknje, napake v prodajnem lijaku. Izmerite lahko, kaj deluje in kaj ne. Potem pa zadevo popravite in testirate znova.
Zaključek
Ne trdim, da tradicionalni marketing nima učinka. Sem pa prepričan, da z investicijo, ki bi jo porabili za mesečno oglaševanje v tradicionalnih medijih, s pomočjo digitalnega marketinga ustvarite neprimerljivo večji učinek in predvsem trajnost.
Bonus:
Prenesite si seznam 10-ih orodij in pripomočkov, ki vam bodo pomagali pospešiti vašo produktivnost in povečati email listo. Klikni tukaj za prenos
Kaj pa vi menite? Še kaj manjka? Oddajte spodaj svoj komentar.
Prodajni strateg, ki razvija sisteme za avtomatsko pridobivanje strank, pospeševanje prodaje in dominiranje na spletu.
Komentar cancel
O meni in Blogu
Moj fokus je pomagati podjetnikom doseči vrhunske in merljive rezultate na prodajnih področjih.
Želite več koristnih nasvetov? Prijavite se na novice!
Več z našega bloga
Poglej vse objaveNedavne objave
- Kako ustvariti zaupanje v nakup preko spleta? July 25, 2017
- Kako s Facebook Lead Ads do novih strank? December 5, 2016
- Prodajte več s poznavanjem prodajnega cikla. October 20, 2016
Pingback: Kako začeti z digitalnim marketingom z nule? - Prvi na spletu - Digitalni marketing
Pozdravljen, enkraten post in meni zelo všečen, tudi stil predstavitve.
Sem prav vesel, da je končno v Sloveniji, tudi vedno več takšnih, ki si upamo deliti konkretne ideje in nasvete iz področja digitalnega marketinga. Do nedavnega sem imel občutek, da v Sloveniji, digitalni marketingarji, objavljajo večinoma PR zadeve, sočne trike pa pustijo zase.
Sicer na moji spletni strani iz istega področja, nimam navade ravno povabljati ljudi v guest posting, ampak, ker mi je vaš stil (in znanje) res blizu, ponudim možnost vašega gostovanja s kakšnim dobrim zapisom, tudi pri meni. Če vam je seveda to v interesu. LP Matija
Živijo Matija, hvala za mnenje.
Se povsem strinjam. V tujini je sicer ogromno le tega spisanega in dostopnega, pri nas pa nekoliko zaostajamo s tem. Saj se bo spremenilo.
Z veseljem pa pripravim tudi kakšen zanimiv zapis tudi v smislu gostovanja.
Dober post! 😉
Hvala Gregor!